[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 4 - ( زمستان 1401 ) ::
جلد 1 شماره 4 صفحات 20-10 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر گرایش به بازار، قابلیت شبکه و کارآفرینی برعملکرد (مطالعه موردی: بانک سپه)
علی حقی نوجه ده ، علی شفیع لیالستانی ، رضا حقی نوجه ده
بانک سپه
چکیده:   (527 مشاهده)
با توجه به اهمیت عملکرد سازمانی، امروزه تمامی سازمانها اعم از دولتی یا خصوصی به دنبال بهبود مستمر عملکرد سازمانی می باشند. در سال های اخیر با افزایش تعداد بانکها فضای رقابتی شدیدی را برای بانکها و موسسات مالی ایجاد کرده است. بسیاری برای حفظ و ارتقای درصد سهم منابع و مشتریان خود، کارآفرینی و ایجاد شبکه ها در سازمان را در دستور کار خود قرار داده اند؛ در شرایط ناپایدار و رقابتی کنونی، کارآفرینی و گرایش به بازار و همچنین قابلیت شبکه هر سه برای موفقیت بانک ها امری ضروری محسوب می شوند.
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر گرایش به بازار، قابلیت شبکه و کارآفرینی برعملکرد کارکنان بانک انجام شد. روش این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی، و مدل معادلات ساختاری است، که به کمک نرم افزار PLS انجام گرفته است. جامعه آماری این مطالعه کارکنان بانک سپه (شعب تهران) به تعداد 870 نفر می باشند و براساس روش نمونه گیری 266 نفر به عنوان نمونه تعیین شدند. همچنین برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه آگوستا و همکاران (2018) استفاده شد، که پایایی سوالات پرسشنامه برحسب آلفای کرونباخ برابر با 89/0 تعیین گردید. بر اساس یافته های پژوهش مشاهده شد که: بین گرایش به بازار و عملکرد تأثیر مثبتی وجود دارد. بین کارآفرینی و قابلیت شبکه و عملکرد تاثیر مثبتی نمایان شد. همچنین بین کارآفرینی و گرایش به بازار تأثیر مثبتی وجود دارد. موضوع پژوهش حاضر از این جهت قابل اهمیت می باشد که به دنبال بررسی گرایش به بازار و قابلیت شبکه و کارآفرینی بر عملکرد میباشد.
شماره‌ی مقاله: 2
واژه‌های کلیدی: بانکداری، قابلیت شبکه، عملکرد، گرایش به بازار
متن کامل [PDF 1154 kb]   (198 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/10/9 | پذیرش: 1401/9/24 | انتشار: 1401/10/11
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

haghi Nojehdeh A, Shafi Layalestani A, haghi Nojehdeh R. The effect of market orientation, network capability and entrepreneurship on performance(Case study: Sepah Bank). 3 2022; 1 (4) : 2
URL: http://jiis.iauh.ac.ir/article-1-21-fa.html

حقی نوجه ده علی، شفیع لیالستانی علی، حقی نوجه ده رضا. تأثیر گرایش به بازار، قابلیت شبکه و کارآفرینی برعملکرد (مطالعه موردی: بانک سپه). 1. 1401; 1 (4) :10-20

URL: http://jiis.iauh.ac.ir/article-1-21-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 4 - ( زمستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه سیستم های اطلاعاتی هوشمند Intelligent Information Systems Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645