ورود بی مقدمه آموزش مجازی به نظام آموزشی بدون بررسی چالش های احتمالی پیش رو همزمان با شیوع ویروس کرونا، نگرانی هایی را بابت افت تحصیلی دانش جویان در مقاطع مختلف تحصیلی مطرح نموده است. هدف از انجام این تحقیق بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانشجویان مراکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در شرایط پاندمی کرونا با استفاده از تکنیک های داده کاویمی باشد. جامعه آماری شامل دانشجویان مراکز آموزش جهاد دانشگاهی است که به روش نمونه گیری تصادفی ساده یک نمونه 150 نفری از دانشجویان برای بررسی این موضوع در نظر گرفته شده اند. برای گردآوری داده ها از روش های میدانی (گردآوری داده ها از طریق مصاحبه، تماس تلفنی با دانشجویان و اساتید) و پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. نتایج تحلیل داده ها با استفاده از روش های تئوری راف ست و درخت تصمیم نشان داد که دوری از محیط درس و دانشگاه، نبود ارتباط موثر بین دانشجویان و اساتید، نداشتن فرهنگ آموزش مجازی، ضعف بستر آموزش مجازی و نبود تجهیزات و زیرساخت مناسب آموزش مجازی در کنار دغدغه های دانشجویان برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا متغیرهایی هستند که وضعیت یادگیری دانشجویان در شرایط پاندمی کرونا را تحت تاثیر قرار می دهند.
Esmaeel poor M, Pourangha. Investigating the factors affecting the academic failure of students of academic Jihad higher education centers of Kermanshah province in the conditions of the corona pandemic by using data mining techniques.. 3 2025; 4 (7) :1-17 URL: http://jiis.iauh.ac.ir/article-1-27-fa.html
اسماعیل پور منصور، پورعنقا محمد حسام. بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانشجویان مراکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در شرایط پاندمی کرونا با استفاده از تکنیک های داده کاوی. 1. 1404; 4 (7) :1-17