[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 4 - ( زمستان 1401 ) ::
جلد 1 شماره 4 صفحات 29-21 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل احساس در نظرات مشتریان صنعت داروسازی با استفاده از یادگیری عمیق
شایان طباطبائی ، مهدی براتی ، مریم بیاتی
چکیده:   (477 مشاهده)
شبکه های اجتماعی به عنوان مهمترین عضو دنیای مجازی برای جمع آوری منبع عظیمی از داده‌های غیر ساخت یافته و دانش پنهان وجود دارند. نتایج کاربردی حاصل از تحلیل و بررسی احساسات پنهان در متون غیر ساختار یافته کاربران، باعث توجه بیش از پیش سازمان‌های مالی و تجاری مختلف به این حوزه شده است.این مسئله باعث معرفی حوزه تحلیل احساس مبتنی بر تکنیک‌های یادگیری ماشین شد.مطالعات مبتنی بر شبکه‌های عصبی عمیق به صورت انفرادی و یا ترکیبی هستند.در بسیاری از روش‌ها دو شبکه عمیق به صورت مجزا ترکیب شده‌اند که نتایج موفقی ارائه نداده اند. دراین تحقیق در راستای تحلیل احساس در حوزه داروسازی ، ترکیب دو شبکه عصبی عمیق کانولوشنی و شبکه عصبی بازگشتی GRU در یک معماری واحد، انجام شده است.ترکیب مناسب لایه‌های دو شبکه فوق در یک معماری عمیق و همچنین استفاده از شبکه تعبیه کلمات پیش آموزش دیده FastText باعث شده معماری پیشنهادی در مقایسه با معماری‌های ترکیبی دیگر به نتایج موفق‌تری دست یابد. نتایج تجربی معماری عمیق ترکیبی پیشنهادی بر روی داده‌های Drug reviews نشان می‌دهد که مدل پیشنهادی توانسته به صحت 90.70‌% دست یابد که در مقایسه با روش‌های پیشین در حدود 2.2% صحت تحلیل احساس را در صنعت دارو بهبود بخشیده است.
 
شماره‌ی مقاله: 3
واژه‌های کلیدی: تحلیل احساس، صنعت داروسازی، احساسات پنهان، شبکه عصبی، تحلیل احساسات در صنعت داروسازی
متن کامل [PDF 1881 kb]   (184 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/8/15 | پذیرش: 1401/9/24 | انتشار: 1401/10/11
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tabatabaei S, Barati M, Bayati M. Sentiment Analysis, Drug Industry, Hybrid Deep Learning, Convolutional And Recursive Architecture.. 3 2022; 1 (4) : 3
URL: http://jiis.iauh.ac.ir/article-1-23-fa.html

طباطبائی شایان، براتی مهدی، بیاتی مریم. تحلیل احساس در نظرات مشتریان صنعت داروسازی با استفاده از یادگیری عمیق. 1. 1401; 1 (4) :21-29

URL: http://jiis.iauh.ac.ir/article-1-23-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 4 - ( زمستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه سیستم های اطلاعاتی هوشمند Intelligent Information Systems Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645